RSS

29 Aralık 2012 Cumartesi

KÖSTEBEK PASTA-3











KÖSTEBEK PASTA




Malzemeler:

6 yumurta
1 su bardağı şeker
2 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı kakao
Kreması için:
5 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı tepeleme un
125 gr yani yarım paket margarin
1 paket vanilya
1 su bardağı hindistancevizi


Yapılışı:
Keki çırpmadan önce muhallebiyi pişiriyoruz.Vanilya ve yağ hariç bütün malzemeyi katıp ceylan gözü olana kadar pişiriyoruz.Pişen muhallebiye vanilya ve margarini ilave ettikten sonra mikserle yaklaşık 5 dakika çırpıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.(Arada bir karıştırıp hem soğumasına yardımcı olun hemde üst kısmının kabuklanmasını önlersiniz.)
Gelelim kekin yapımına;Yumurta ile şekeri köpürünceye kadar çırpalım.Elekten geçirdiğimiz un,kabartma tozu,kakaoyu harcın içine katalım.Yuvarlak küçük fırın tepsisinin içine yağlı kağıdı serip üzerine kek harcını boşaltalım.180 derece fırında pişirdikten sonra soğumasını bekliyoruz.Soğuyan keki bir ip yardımıyla ikiye bölüyoruz.Yuvarlak bir kase yada tencerede olabilir içine streç film yayıyoruz.İkiye böldüğümüz kekin yarısını dikkatli bir şekilde kasenin içine yerleştiriyoruz.soğuyan kremamızı kekin içine boca ediyoruz kekin diğer kısmını da kapak gibi üzerine kapatıyoruz.(En üste kapak niyetiyle koyduğunuz kek büyük gelirse fazlalıkları kesebilirsiniz.)Üzerine kurumaması için streç film yada tencere kullandıysanız tencere kapağını kapatıp 1 gün buzdolabında dinlendiriyoruz.(En az 14-15 saat dinlendiriyoruz.)
Sonra tenceredeki kekimizi dikkatlice ters çevirip üzerini istediğimiz gibi süslüyoruz.
Ben bunun üst süslemesini ucu kapalı yıldız uçla yaptım.


Arkadaşlar şiddetle tavsiye ediyorum deneyin pişman olmayacaksınız.Şimdiden afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Seni şiddetle tebrik ediyorum sana gıpta etmiyor değilim gizlemiyor paylasiyorsun sevgilerle

Unknown dedi ki...

teşekkür ediyorum o güzel cümleleriniz için niyetim herkese faydalı olabilmek becerebiliyorsam ne mutlu bana...:))

Yorum Gönder