RSS

29 Aralık 2012 Cumartesi

ÇİTLİ (KAFESLİ) YAŞPASTA





ÇİTLİ (KAFESLİ) YAŞPASTA




MALZEMELER:

4 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1/4 su bardağı ayçiçeği yağı

1.5 su bardağı un

1 paket kabartma tozu


1 paket vanilya

1/4 su bardağı (3 yemek kaşığı) kakao



ARA KREMASI:

GANAJ İÇİN:(ara katlar için)
200 gr sut kremasi
200 gr bitter yada sutlu kuvertur cikolata(ben kuvertur kullanmadım benim elimde ülkerin bitter pasta çikolatasıyla (ülkerin sade çikolatası da ilave edebilirsiniz. )yaptım bitterin acılığını seviyorsanız tavsiye ederim.Sonra biraz katı olunca 1 su bardağı soğuk sütle kakaolu kremşantiyi çırptım ve 1 gün buzdolabında bekleyen ganajın içine katıp blendırdan geçirdim.Tadı güzeldi.Deneyebilirsiniz.)

Oncelikle kremayi kaynama noktasina gelecek sekilde isitiyoruz ama kaynatmiyoruz. Sonra ısınan kremanin icine kuvertur cikolatamizi ekleyip homojen bir karisim halini alana kadar karistiriyoruz. Sonra buzdolabina kaldirip, ara ara mikserle yada cirpici yardimiyla karistiriyoruz. Yaklasik 6-7 saat sonra pastamizda kullanacagimiz kivama geliyor. Ben bu islemi birgun onceden yapiyorum. Ganajimi kullanacagim zaman, oda isisina gelmesini bekliyorum. Ganaj cok lezzetli bir krema. Hem pasta arasina surmek hem de pastayi kaplamak icin kullanilabiliyor.


YAPILIŞI:
Keki pişiriyoruz soğuduktan sonra 3 parçaya bölüyoruz aralarına ganaj sürüp en son üzerine fotoğraflarda da görüldüğü gibi çit yapıyoruz.Ellerime sağlık yiyenler tadına bayıldı.Hem görüntü hem tad tam not aldı...






0 yorum:

Yorum Gönder