RSS

25 Kasım 2012 Pazar

DEĞİŞİK AŞURE TARİFİ

 
DEĞİŞİK AŞURE TARİFİ
Malum muharrem ayındayız aşure yapmadan ve tarifini paylaşmadan olmaz güzel aromalı bir aşure istiyorsanız doğru adrestesiniz.Tarife gelince:

Ben bu tarifi 10 lt'lik tencerede yaptım bol olsun dağıtalım diye,
Malzemeler:
7 su bardağı haşlanmış yarma(buğday)
5 su bardağı haşlanmış nohut
4 su bardağı haşlanmış fasülye
1 paket kuru üzüm(500 gr)
1 paket kuru kayısı(500 gr)
1 paket kuru incir(500 gr)
2 adet elma
1 adet ayva
2 adet portakal kabuğu rendesi
6 tane karanfil
1 silme yemek kaşığı tarçın
Yeterince şeker ve yeterince su
 
KIVAMINI BAĞLAMAK İÇİN:
4 yemek kaşığı Buğday nişastası
soğuk su
ÜZERİ İÇİN:
nar,kırılmış fındık,tarçın
 
Yapılışı:
İlk olarak yarma,nohut ve fasülyeyi pişirdim.Tencereye yarmaları koyup üzerine de tencerenin yarısına kadar sıcak su koyuyoruz ve kaynatmaya başlıyoruz,onlar kaynarken diğer yandan kuru incir ve kuru kayısıyı minik minik doğruyoruz.İncir aşurenin rengini karartmasın diye sıcak suda 15-20 dakika bekletiyoruz.Kuru kayısı ve kuru üzümüde sıcak suda bekletiyoruz.Elma ve ayvayı da küçük küçük doğrayıp bir kenarda bekletiyoruz.Yarmaların üzerine sırasıyla süzdürdüğümüz kuru üzümleri,nohutları,fasülyeleri,kayısıları,elmaları,ayvaları, karanfilleri,tarçını,portakal rendesini katıyoruz.Her kattığımız malzeme arasında 2-3 dakika ara ile katıyoruz.Üzümler şiştikten sonra aşuremiz bitmeye iyice yaklaşıyor demektir.Suyun yeterli olup olmadığını kontrol ediyoruz az ise sıcak su ilave edebilirsiniz.En son şekerini de katıyoruz damak tadınıza göre ayarlayın attıktan sonra 5 dakika bekleyin ve öyle şekerine karar verin.Şekeri de yerinde ise en son aşureyi bağlamaya sıra geldi.Ben bu aşureyi 10 lt'lik tencerede yaptığım için 4 yemek kaşığı buğday nişastasını soğuk su ile açıp aşurenin içine kattıp ve 10 dakika daha kaynattıktan sonra altını kapatın.Sıcak servis yapacaksanız 5 dak. sonra kaselere koyun.Üzerini tarçın,kırılmış fındık ve narla süsleyebilirsiniz.İşte aşureniz hazır.Ben 1 kg 'lık buğday,nohut ve fasülyeyi haşladım artanları poşetlere koydum ve buzluğa attım bence aşure her zaman yapılıp yenilmeli:;))
 
Bu da meşhur 10lt'lik pınarın koca kazanı:))
 
 
 
Yada aşure salatası yapılmalı tarifini yakında paylaşacağım....
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder