RSS

27 Ekim 2012 Cumartesi

DOĞUM GÜNÜ PARTİLERİ İÇİN FİKİRLER:

DOĞUM GÜNÜ PARTİLERİ İÇİN FİKİRLER:

1. Çocuğunuzun birinci doğum gününde slayt gösterisi hazırlayın: Genelde çocukların ilk doğum günleri anne-baba için ayrı bir önem taşıyor.



Hamileliğinizi ve doğduktan sonraki ilk yılını anlatan bir slayt gösterisi.Ben münirimin doğum gününde bu fikri uyguladım.Çok beğenildi bir arkadaştan da projeksiyon aleti buldum ve duvara yansıttım herkes bayıldı.
Nasıl yaptım? Hamileliğimden başlayarak Münir'in bir yaşına kadar olan fotoğraflarını derledim. Hepsini kronolojik sıraya dizdim. Ve sonra uygun şarkılar eşliğinde bir slayt gösterisi hazırladım.(kayahandan ninni). Partide gösterdiğimiz zaman bittiğinde istisnasız hemen herkes gözyaşlarını siliyordu. Gerçekten çok etkileyici olmuştu.Hem o gün için çok güzel bir sürpriz oldu, hem de Münir’in ileride geriye dönüp “Hayatımda kimler varmış?” diye hatırlayabileceği hoş bir anı oldu. Şimdi bile ara sıra dönüp seyrediyoruz, Münir’in ne kadar büyümüş olduğuna hayretler içinde bakıyorum.
2. Çocuğunuz “doğum günü partisi” kavramını anlamaya başladıktan sonra düzenleyeceğiniz partilerde arkadaşlarına “Geldiğiniz için teşekkür ederiz” amaçlı kitap hediye edin.Minik hediye çantaları hazırlayıp partiye katılan çocuklara giderken hediye etmek adettendir.

Her ne kadar amacı o olmasa da, doğum günü çocuğuna “Doğum günleri sadece hediye almaktan ibaret değildir, sevdiklerinle güzel bir gün geçirmektir” mesajı vermek adına anlamlı bir gelenek bence. Ancak bu minik hediye paketlerinin içinden genellikle şeker, sakız, Sponge Bob balon üfleyici gibi minik şeyler çıkıyor.Ve bu fikri de daha önce katılmış olduğum bir arkadaşımın partisinde gördüm: Katılan çocukların hepsine birer kitap hediye ettik. Parti zamanı kitapların hepsini bir sepetin içine koyun.Bunun bence iki faydası oldu: (1) Doğum günü çocuğunun doğum günü denen olayın sadece hediye almaktan ibaret olmadığı mesajını alması. (2) Partiye katılan çocuklar eve gidince unutacakları hediyelerden ziyade kütüphanelerine yerleştirecekleri birer kitapla evlerine dönmeleri.



0 yorum:

Yorum Gönder